Mojem je razredu profesorica iz hrvatskog jezika u osnovnoj školi konstantno ponavljala jedno te isto: "Ja u svojem radu primjećujem razliku. Ta je razlika svake generacije sve veća i veća. Radi se o tome da učenici postaju sve lošiji u obrazovanju. Sve se manje gradiva zna. Svake godine učenici su po svojoj inteligenciji stepenicu niže od prethodne generacije." Te nam je rečenice stalno ponavljala. No, profesorica iz etike pričala nam je svoju stranu, koja govori u potpunosti suprotnu priču: "Ja se divim novim naraštajima učenika. U 20 godina kojih radim u ovoj školi, shvatila sam da je gradivo svake godine opširnije, a djeca to savladavaju.".
I ja sam se zamislio nad te dvije izjave. Prošlo sam polugodište jedan dan bio u stisci s vremenom, pa sam zamolio mamu da mi nešto prepiše s interneta potrebno za školu dok ja riješim zadaću iz latinskog jezika. Prepisivala je neke pojmove vezane za hrvatski jezik. Prije svega, uzmimo u obzir da je njoj on jako dobro išao i u osnovnoj i u srednjoj školi, dok ostalo nije znala. Kada je prepisala sve, i kada sam ja završio s latinskim, prvo je ona dala komentar na te pojmove, a on je glasio otprilike ovako: "Meni je jedino hrvatski išao, ali za ove riječi ja u životu nisam čula.". Sve me to pak navelo na drugu misao, zbog čega se sve to mijenja? Zbog čega gradivo postaje opširnije? Ja mislim da je to zbog uvjeta u kojima su naši roditelji učili, i uvjeta u kojima mi danas učimo.
Jedna ogromna prednost s naše strane je internet. Naši su roditelji imali samo knjige… Možete li zamisliti koliko je takav život bio dosadan? No, šalu na stranu, raspitao sam se malo u krugu svojih prijatelja o tome uspijevaju li oni u savladavanju gradiva. Prvo sam ja mislio izraziti svoj stav, a on je takav da ne podržava rast količine gradiva. Bez obzira na okolnosti, smatram da je ipak malo previše, sve se stigne naučiti, ali ipak nam treba malo više slobodnoga vremena.
A sad, mišljenja nekih drugih učenika, mojih prijatelja i prijateljica:
L.I. (Srednja škola za modu i dizajn) – "A zbilja ne znam haha to je sad svima kao neki problem a sami su krivi kaj ne slušaju pod satom ili su kak ti na mobitelu. A većina profesora nit ne zna predavat tak da ono, krivim ovo stoljeće i one kaj jedino brinu o tehnologiji."
V.Z. (Srednja škola Sesvete – Opća gimnazija) – "Gradivo je preopširno i ne želim učit…"
D.R. (Srednja škola Bedekovčina) – „Neki predmeti su zaista preforsirani, kad si pogledam skriptu iz anatomije za samo 1.god, imam osjecaj da ucim vise od ljudi na medicinskom fakultetu…“
M.Č. (Srednja škola Sesvete – Opća gimnazija) – „Gradivo je preopširno, ne stignem naučiti, a ako i stignem, ne ostane mi vremena.“
Je li ovo dovoljno? Dobio sam samo izjave slične ovima, stoga je zajednički zaključak – PREVIŠE. Može li se nešto po tom pitanju poduzeti? Smatram da to svakako treba istražiti u jednom od budućih članaka…