Četvrtak, 25 travnja, 2024
NaslovnicaSimulator leta i u tvojoj učionici
Array

Simulator leta i u tvojoj učionici

Zasigurno ste već čuli za bTech tim iz Krapine. To je tim učenika koji su ujedinili svoju dobru volju, znanja, trud i rad i sada rade na izradi simulatora leta. Također, već planiraju buduće projekte. O čemu se točno radi, otkrio nam je Bruno Habus, zadužen za interface i kalibraciju sustava i dopredsjednik USRED-a.

Kako je nastala ideja o osnivanju bTech tima? Što vam je primarni cilj?

Sve je krenulo ove veljače. U školu je tada stigao novi profesor koji nam je predložio da napravimo neki projekt, koji će promovirati školu, naše zanimanje i koji će motivirati učenike da upišu strukovna zanimanja. Naime, uvidjeli smo da u proteklih nekoliko godina, upisne kvote za tehnička zanimanja u SŠ Krapina nisu popunjene, a daljnjim istraživanjem otkrili  smo da se to događa manje – više u svim tehničkim školama. Kako bismo tome stali na kraj, odlučili smo napraviti nešto neviđeno, nešto posebno i nešto na što ćemo i mi, izvođači projekta, biti ponosni.

Naš je primarni cilj izgradnja simulatora leta, ali iza tog cilja stoje već spomenuti ciljevi poput promocije tehničkih zanimanja, promocije naše škole i „promocije znanja“, odnosno želimo pokazati da srednjoškolci, s malo volje, truda i znanja mogu napraviti tako nešto.

 

Tko čini vaš tim?

Naš tim čini 5 učenika i naš mentor, a to su redom Marko Frajzman (zadužen za konstrukciju i proračun konstrukcije), zatim Karlo Jugec (zadužen za elektroničke i elektrotehničke sustave), Klaudija Petek (zadužena za računovodstvo, financije, marketing i komunikacije), Marko Krsnik (zadužen za proračun i instalaciju elektromehaničkih cilindara), Goran Buntak, naš profesor i mentor, te naposljetku ja koji sam zadužen za interface i kalibraciju sustava.

Zanimljivo je kako je projekt integriran u nastavi na način da je projekt ujedno i naš završni rad. Isto tako, uspjeli smo povezati više strukovnih programa pa je naša računovotkinja učenica programa za hotelijersko-turističke tehničare, dok su ostali članovi tima tehničari za mehatroniku.

 

U kojoj je fazi projekt trenutno?

Trenutno smo u fazi skupljanja sredstava za izradu projekta. Iako smo skupili sredstva potrebna za početak izrade simulatora, još 80% od ukupne cijene projekta nedostaje. No sve ide svojim tokom te bi financijsku konstrukciju trebali zatvoriti do kraja ove kalendarske godine.

Istovremeno počinje rad na samoj konstrukciji simulatora i na instalaciji sustava u isti. Taj dio  trebao bi biti gotov do kraja ožujka 2017. I zatim kreće predstavljanje simulatora koje bi trebalo trajati do 1.svibnja 2018.

 

Zašto baš simulator leta?

Originalna ideja bila je da sastavimo simulator vožnje, ali nam je opseg posla za izradu istog bio premali. Naime, primijetili smo da danas skoro svaki zaljubljenik u automobile kod kuće ima vlastiti priručni simulator vožnje. Jednostavno s tim ne bismo postigli onaj WOW efekt koji želimo postići.

Nakon što smo odustali od simulatora vožnje, odlučili smo se zadržati kod ideje simulatora jer je simulator jedan od predstavnika savršenstva tehničkog proizvoda. U istome više od 10 sustava mora raditi sinkronizirano i besprijekorno kako bi sve funkcioniralo i kako bi krajnji korisnik bio zadovoljan.

Kada smo razmišljali što bismo mogli simulirati, uskočila je moja ljubav prema avijaciji i 'to je bilo to'. Ideja je postojala, sada je samo treba provesti u djelo.

 

Imate li u planu nove proizvode?

Naš najnoviji potprojekt projekta bTech je tzv. bTech academy.

Taj najnoviji proizvod trebao bi krenuti s radom početkom studenoga, a sastojat će se od 2 programa.

Prvi program obuhvaćat će posjete bTech tima osnovnim školama gdje bismo prezentirali naš projekt i primamili učenike da upišu srednje strukovne škole.

Drugi će program zapravo biti seminari za informiranje javnosti o letenju. Ovim zapravo ciljamo na dio građana koji se boje letenja. Na tim bismo seminarima pokušali provesti polaznike kroz svaku fazu leta, objasniti im kako funkcionira zrakoplov te im pokušati objasniti da se zapravo nemaju čega bojati.

 

Dokaz ste kako učenici strukovnih zanimanja po uloženom trudu i radu u inovacije nimalo ne zaostaju za kolegama gimnazijalcima. Jeste li već primijetili rezultate popularizacije strukovnih zanimanja?

Primijetili smo kako je zainteresiranost učenika za našim projektnom uistinu velika te kako su neki učenici, vođeni našom idejom, samo počeli stvarati vlastite projekte.

Isto tako na proteklim upisima u srednju školu, u Krapinsko-zagorskoj županiji ostalo je značajno više slobodnih mjesta za jesenski rok upisa u gimnazijskim programima, dok su kvote za tehničke programe manje –  više popunjene. Slučajnost ili ne, prosudite sami!

 

Kako je projekt prihvaćen u javnosti?

Projekt je iznimno dobro prihvaćen u javnosti. Reakcije građana, isto kao i učenika, odlične su, pohvale pljušte sa svih strana, već i sada kada izrada simulatora tek počinje. Iznimno nam je drago što se ljudi zanimaju za naš projekt, jer s dobrom reklamom i sam projekt 'dobiva na težini'.

 

Imate li planove za budućnost tima i proizvodnje?

Postoji teoretski plan u kojem bismo patent simulatora prodali firmi koja bi bila zainteresirana za serijsku proizvodnju. No, u takav ishod ne vjerujemo te je najvjerojatnija solucija da će sam simulator ostati školi, jer će ga trebati održavati, što je ujedno i praksa za učenika strukovnih zanimanja.

Mi  smo se u bTech timu tijekom ovog provođenja projekta toliko zbližili da sumnjamo da nas i završetak srednje škole može rastaviti. Tako je i nastala interna uzrečica „Što bTech stvori, nitko i ništa ne može rastaviti“.

 

Vaš je moto: Gradimo budućnost na krilima znanja!”  Planirate li svoju budućnost graditi u Hrvatskoj ili u inozemstvu?

Ja  planiram studirati u inozemstvu, dok moji kolege planiraju ostati u Hrvatskoj. No i ja se nakon studija planiram vratiti u Hrvatsku jer smo mišljenja da tko želi raditi da će taj i naći posao, možda ne prvog dana, ne prvog mjeseca, ali prilika će se sigurno kad- tad pojaviti. Ako ništa drugo, svojim iskustvom koje ćemo steći, sigurno možemo i osnovati vlastiti 'buisness'.

 

Imaju li svi učenici u Hrvatskoj mogućnost sudjelovanja i provođenja takvih projekata?

Naravno da imaju. Kao što sam već napomenuo, potrebna je ideja, volja i znanje, a sve ostalo će već stići nekako. Ovakvi projekti bi trebali postojati u svim školama, jer preduvjete, siguran sam, svi već imaju.

 

Što bi poručio učenicima?

Želio bih poručiti učenicima da budu hrabri i odvažni i da ih komentari poput „to je nemoguće“ ili „nećete uspjeti, ostavite se toga“ ne obeshrabre, jer su takvi komentari bili i još uvijek jesu dio i našeg projekta, pa svejedno idemo dalje i napredujemo iz dana u dan. Imajte hrabrosti predložiti i reći ono što vas zanima i što biste htjeli napraviti, možda će vas čuti netko tko dijeli mišljenje sa vama, a kada se više ljudi udruži, samo nebo vam je granica.

 

Isto tako želim poručiti da strukovnjaci idu u strukovne škole jer su to istinski htjeli, ne zato jer nisu upali u gimnaziju. Ako vas zanima područje tehnike i imate ambicije studirati FER, FSB ili TVZ, nemojte gubiti vrijeme u gimnaziji učeći latinski i biologiju koja Vam, kao budućem strojaru ili elektrotehničaru, vjerojatno nikada neće trebati.

 

 

 
VEZANE OBJAVE

POPULARNE OBJAVE

NEDAVNI KOMENTARI