U Upravnoj školi Zagreb svakih nekoliko godina održava se dan obrnutih uloga. Tada učenici na jedan dan mogu postati profesor za određeni predmet u svome razredu, domar, čistačice, tajnici, rehabilitatori, psiholozi, predagozi pa čak i ravnatelj. Ove godine taj dan se održao 12. travnja 2022.
Profesori su nam dali detaljne upute kako i što trebamo pripremiti za sat, a kreativnost kako ćemo to odraditi, su ostavili nama. Provjerili su točnost prije nego su nas pustili da odradimo sat i na kraju nam podijelili pozitivne ocjene ili neku pozitivnu bilješku. Nakon svakog sata morali smo ispuniti anketu o tome kako nam je koji sat bio i bismo li htjeli da se dan obrnutih uloga održava češće.
Moj razred toga dana imao je prvi sat Uvod u državu i pravo. Sat su održale dvije učenice koje kažu da im je za pripremu sata trebalo 2-3 sat. Jedna od učenica kaže: “Učenici nisu ozbiljno shvatili sat obrnutih uloga i tehnologija je bila jako veliki problem.” Smatraju kako su naučile nešto iz lekcije koju su predavale. Također smatraju kako je posao profesora težak, ali bi svejedno ponovile iskustvo.
Zatim smo imali Biologiju. Sat je održala jedna učenica kojoj je za pripremu sveukupno trebalo 4 sata. Ona nije imala nikakve smetnje na satu te smatra kako je, predavajući, naučila zadanu lekciju. Smatra da je posao profesora težak te ne bi ponovila iskustvo zamjene uloga s profesorima.
Zatim smo imali Hrvatski jezik. To smo predavale prijateljica i ja. Nama je trebalo oko 3 dana za pripreme jer smo mi održale dva sata ponavljanja književnosti za test. Najveće smetnje prilikom predavanja je bio nemar i neznanje učenika te stalno pričanje prilikom rješavanja zadataka. Naše predavanje pomoglo nam je da bolje savladamo lekcije za test te da imamo manje za učiti uoči samog testa. Tada smo shvatile koliko je posao profesora težak te nikada same ne bismo postale profesorice, ali bismo ponovile iskustvo sa dana zamjenjenih uloga.
I kao zadnji sat imali smo Tjelesnu i zdravstvenu kulturu. Učenica nam je pripremila sat za što joj je trebalo 2 dana priprema. Kaže kako nije imala nikakve smetnje prilikom održavanja sata te kako je svladala sve što smo radili na tom satu. Smatra kako je posao profesora težak te bi ponovila iskustvo obrnutih uloga.
Koji bi zaključak mogli izvesti nakon ovoga? Posao profesora puno je teži nego što se nama čini te kako previše podcjenjujemo profesore koji se potrude pripremiti nam cijeli sat, radne materijale i prezentacije te da im mi uzvratimo ne praćenjem nastave ili provođenjem sata na mobitelima.