Devetogodišnje obrazovanje najavljuje se kao veliko rješenje problema našeg osnovnoškolskog obrazovanja, ukoliko je to tako onda super, ali to nikako nije točno. Veliki je problem našeg obrazovnog sustava u cjelini nepovezanost obrazovanja s realnim potrebama života i tržišta. Devetogodišnje obrazovanje kao takvo neće odgovoriti na taj problem, ono će omogućiti MZOS-u da sastavi rasterećene kurikulume jer će se gradivo , umjesto osam, predavati devet godina.
U ovom trenutku imamo izvanrednu priliku stvoriti obrazovni sustav koji će uz devetogodišnje obrazovanje na vrlo jednostavan i efikasan način riješiti pitanje povezivanja obrazovana i tržišta. Kratko i jednostavno trebamo u sedmom razredu OŠ uvesti obavezu da svi učenici odu na savjetovanje na Zavod za zapošljavanje i tamo pišu test sposobnosti koji bi ih načelno usmjerio u koju srednju školu ići, a kasnije u srednjoj školi dovesti gospodarstvenike koji bi kroz određene predete, vezne uz njihov rad, omogućili učenicima uvid u mogućnosti na tržištu u bliskoj budućnosti. Odnosno, učenik bi u devetom razredu znao koja je srednja škola najbolja za njega, a u srednjoj školi saznao bi kod kojeg poslodavca može tražiti posao i gospodarstvenik bi dobio potencijalnog radnika kojega može već tada početi pratiti kroz njegovo obrazovanje.
Vrlo kratko, jedino što je potrebno kako bi se ovo sve ostvarilo je koordinacija između ministarstava i malo volje. Ovo je skoro besplatno rješenje toga problema, a devetogodišnje obrazovanje je tek prvi korak.