NaslovnicaVIJESTIGimnazija Vukovar: Europski tjedan programiranja 2018.

Gimnazija Vukovar: Europski tjedan programiranja 2018.

Europski tjedan programiranja (Europe Code Week) temelji se na društvenoj inicijativi približavanja i uključivanja što više ljudi svih dobnih skupina u procese kodiranja i razvoja digitalne pismenosti, i to na zabavan i zanimljiv način. Učenje kodiranja pomaže nam shvatiti i prihvatiti svakodnevne tehnološke promjene razumijevanjem načina kako tehnologija funkcionira te nas osnažuje u razvoju vještina i sposobnosti u procesu istraživanja, kreiranja i implementacije novih ideja i inovacija.

Vukovarski gimnazijalci aktivno podržavaju ovu inicijativu i svojim sudjelovanjem u nizu aktivnosti pridonose popularizaciji programiranja, ali i jačaju interes za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku.

S obzirom na to da smo i u protekle dvije školske godine organizirali niz događanja u sklopu izazova CodeWeek4All i tijekom Tjedna programiranja u aktivnosti uključivali više od 200 učenika, naša je škola uspješno svladala zadani izazov i zasluženo, dvije godine zaredom, dobila Potvrdu o izvrsnosti u programerskoj pismenosti.

Ove su se godine propozicije za osvajanje Potvrde o izvrsnosti u programerskoj pismenosti promijenile, potrebno je uključiti 500 učenika i/ili organizirati deset događanja odnosno povezati se i uključiti suradnike iz tri europske zemlje.

Broj učenika bio nam je potencijalni problem s obzirom na to da našu školu pohađa oko 360 učenika, pa smo priliku vidjeli u organizaciji deset različitih događanja, primjerenim dobnim skupinama koje će ju provoditi i implementacijom aktivnosti u nastavu Informatike tijekom cijelog tjedna.

Za svako razredno odjeljenje pripremljena je aktivnost u trajanju od 45 minuta ili 90 minuta (blok-sat) ovisno o zahtjevnosti same aktivnosti.

Za izbor, a potom osmišljavanje aktivnosti pomogao nam je webinar u organizaciji Code Week 2018 @ School pod nazivom All You Need to Know te Metodički priručnik iz Informatike za srednje škole.

  • Nakon toga, dogovorili smo aktivnosti i prijavili ih na službenu stranicu https://codeweek.eu/add i u nekoliko su sati naše aktivnosti odobrene, što je značilo da možemo početi njihovu realizaciju.
  • Bilo je tu za svakoga ponešto. Nova aplikacija koju smo upoznali i primijenili jest http://ai2.appinventor.mit.edu, a koja omogućuje učenicima da na jednostavan način, pomoću slaganja vizualnih blokova (objekata) stvore aplikacije za AndroidOS. Učenici su prošli proces spajanja mobilnog uređaja s računalom (preporučena je bežična mreža u učionici, iako je spajanje moguće preko USB ulaza), programirali svoju prvu aplikaciju koja je omogućila da u najkraćem mogućem roku kontaktiraju s roditeljem, i to uz uz pomoć jednog dodira slanjem SMS poruke.

Kad smo programirali prvu aplikaciju, nastavili smo s programiranjem i upoznavali se s dodatnim mogućnostima online aplikacije. Održano je nekoliko radionica vezanih za uporabu micro:bita ne samo u informatici već i u drugim nastavnim predmetima, tako smo u radionici Primjena micro:bita u nastavi TZK-a koristeći blokovno sučelje izradili Brojač koraka, pri čemu program funkcionira tako da koristi akcelerometar koji registrira pokrete (svaki pokret registrira se u varijabli brojaču) i na LED ekranu, prikazuje se broj prijeđenih koraka. Izradili smo i program koji prati je li prilikom bacanja kugle/diska upotrijebljena dovoljna sila te ispisiju odgovarajuću poruku.

Micro:bit našao je primjenu i u području kemije. Biljke apsorbiraju velike količine vode iz okoline. Voda se koristi kao sirovina za kataboličke reakcije kao što je fotosinteza, kao medij za prijevoz i pružanje podrške za tkiva. Kad se biljke uzgajaju u umjetnim uvjetima važno je da se opskrba vodom regulira.

Kreirali smo društvene igre poput Krtičnjaka, Kamen-Škare-Papir, Križić-Kružić te su učenici, stvarajući ih i u konačnici igrajući ih, usvajali i stjecali brojna znanja i vještine ne samo vezane za informatička, programerska područja, već i znanja i vještine iz područja komunikacije i kolaboracije.

Vizulani programski jezik Scratch upoznali smo izrađujući digitalne značke, čestitke, animacije, kvizove i igre.

Putem edukacijskih kompleta Little Bitsa omogućili smo učenicima upoznavanje sa svijetom Internet of Things te potaknuli razvoj kreativnosti, kolaboracije, inovativnosti, stjecanje korisnih iskustava tijekom učenja.

U Loomenovu kolegiju PseudoDabar pripremali smo se za natjecanje Dabar koje se izvrsno nadovezuje na kurikularnu reformu kojom se potiče razvoj računalnog razmišljanja kroz rješavanje primjerenih problemskih i logičkih zadataka, stvaranje strategija za analiziranje i rješavanje problema te programiranje, čime se postupno uvodi učenike u svijet digitalne tehnologije.

Programska rješenja do kojih su učenici stizali dokaz je da smo svi spremni i sposobni za računalno razmišljanje, osnaženi za cjeloživotno učenje te da smo ostvarenim aktivnostima podigli razinu znanja, vještina, ali i samopouzdanja.

……………….

Sanja PAVLOVIĆ ŠIJANOVIĆ, prof. informatike | Gimnazija Vukovar

Exit mobile version