NaslovnicaIvan Pernar u ulozi prosvjetitelja srednjoškolaca
Array

Ivan Pernar u ulozi prosvjetitelja srednjoškolaca

Na njegovoj Facebook stranici u petak 27. siječnja osvanula je fotografija na kojoj ruča s trojicom učenika iz Prve ekonomske gimnazije s opisom: „S ekipom iz Prve ekonomske na koju je ravnatelj vikao i psovao jer su se htjeli slikati sa mnom. Kako nam nije dao da se slikamo u školi, niti da odem s njima do razreda, odveo sam ih na ručak u Sabor. Test iz geografije može čekati.“ Nakon ove, uslijedio je niz drugih fotografija s učenicima različitih srednjih škola.

Ravnatelji većine škola koje je posjetio burno su reagirali, a nekolicina ga je prijavila i policiji smatrajući kako krši Zakon o odgoju i obrazovanju, Zakon o zaštiti osobnih podataka, niz članaka iz Konvencije o zaštiti i pravima djeteta te statut i kućni red škole. Kako navodi Jutarnji.hr, ravnateljica Hotelijersko-turističke škole u Zagrebu tvrdi kako je Pernar u školu ušao na neprimjeren način bez prethodne najave ignorirajući zaustavljanje na porti. Podnijela je prijavu Ministarstvu znanosti i obrazovanja, Gradskom uredu za obrazovanje, dječjoj pravobraniteljici i 1. policijskoj postaji Zagreb.

U nedjelju 30. siječnja želio je organizirati prijenos uživo razgovora s učenicima u sabornici, no nadležna su tijela prije njegova dolaska postavila stražu na ulazu te su mu zabranili ulazak u Sabor. Putem live streama na Facebooku mogli smo pratiti njegovo druženje s učenicima koje se moralo održati ispred Sabora. Pernar je burno reagirao na zaštitare smatrajući kako mu time oduzimaju njegovo pravo da u sabornicu može uvesti pratnju po želji. Također se okomio i na medije tvrdeći kako su upravo oni ti koji manipuliraju djecom, ne on. 

I dok ga mediji nazivaju manipulatorom, a sami učenici svojim uzorom, mi smo ispitali što o njemu misle učenici Srednje škole Krapina i Gimnazije Antuna Gustava Matoša u Zaboku, ali i sami roditelji i profesori.

Klaudija (16):  Pogledam vijesti kad imam vremena, a on je često na TV-u. Svako malo je neki incident s njim. Iako nisam ljubitelj politike, njega ne mogu zaobići.Ne znam ni sama što mislim o tome. Svjesna sam da nam novinari ponekad nameću i stvaraju sliku o nekome na njihov subjektivan način. Novinari ga ne vole i svaku će banalnu situaciju upotrijebiti protiv njega. Čini mi se kao lik koji možda ima pozitivne ciljeve, ali ima krive načine da ih postigne. Ne slažem se sa svim načinima njegova rada i neke od stvari smatram prijestupima jer sam dobila dojam da s jedne strane neke stvari hoće prisilom dovesti u nas, prvo u naša razmišljanja, a onda i u zakon. Dobila sam dojam da ima nešto pozitivnog u njemu, ali ponekad njegovi načini rada baš potaknu suprotno u nama jer dobijem dojam da ponekad prijeđe neku granicu pa ta njegova borba postiže kontraefekt. Mislim da ima nešto pozitivnog u njemu i čak mislim da bi i ja u nekim situacijama reagirala i djelovala isto. Vjerujem da je kao i mi zgrožen situacijama koje se događaju u Hrvatskoj te to pokušava popraviti, ali ponekad nespretno koristi krive tehnike.

Ema (16): Ne pratim baš situaciju, više saznajem usput, slučajno nailazeći na Facebook objave, nego namjerno tražeći vijesti. S Pernarove strane dobar politički potez, dobiva na popularnosti kod budućih glasača, koji često ne gledaju motive iza postupaka, već im je jednostavno cool što ih poznata osoba posjećuje u školama i obraća pozornost na njih. Ne pratim Pernarove izjave ni planove, tako da ovime nikako ne izjavljujem da su njegovi motivi negativni, jednostavno prikazujem na koji način većina mojih vršnjaka razmišlja. Sumnjam u potpunu legalnost njegovih postupaka, iako ih ne bih nazvala teškim prijestupima. Učenici ipak sami odlučuju žele li se npr. fotografirati s njim ili čak otići izvan škole.

Tomislav (18): Trenutne događaje s Ivanom Pernarom i srednjim školama pratim iz razloga da vidim kako će cijeli sustav, odnosno društvo reagirati na Ivana Pernara i njegova djela kojima se predstavlja u javnosti. Djela poput fotografiranja po školama s učenicima i pozivanja da ga posjete u Saboru ne smatram lošima, naprotiv, imam dojam da Pernar želi približiti širim masama kako cijeli sustav države funkcionira te se na taj način smije državi i vladajućima što u toj cijeloj priči nije dobro niti za Pernara niti za učenike. Mislim da ova djela nisu prijestupi jer Pernar ne čini učenicima nikakvo zlo niti ih zlostavlja ili išta slično. S druge strane, nije baš primjereno da jedan saborski zastupnik hoda po školama bez razloga i poziva djecu da ne idu u školu i slično. Mislim da mu to ne ide baš u korist. Ivana Pernara ne smatram ni negativnom ličnošću ni pozitivnom jer čovjeka ne poznajem osobno, a dobro znamo kakvi su naši mediji. Za malo konkretniji odgovor na pitanje smatram li ja Ivana Pernara pozitivnom ili negativnom ličnošću, morat ćete pričekati da ga malo bolje ili čak osobno upoznam.

Vesna (prof.): Ne pratim što se događa, samo onoliko koliko je zastupljeno u vijestima. U mnogim slučajevima njegovo ponašanje ne priliči jednom saborskom zastupniku, nekulturan je i bezobrazan. Neke njegove postupke smatram prijestupima, no nemam stav o tome je li negativna ili pozitivna ličnost.

Petra (prof.): Djelomično pratim što se događa. Iznimno loše ponašanje, ali od naših 'političara' smo na sve navikli. Stvari koje radi smatram prijestupima, samo zato što je javna osoba ne smije mu se dozvoliti da radi što hoće. Posebno kad su u pitanju djeca. Po meni su svi političari negativne ličnosti.

Jasna (roditelj): Ponešto pratim što se događa. Koristi djecu i medije za vlastitu promociju. To rade svi političar, a on je to podignuo na još višu razinu. Smatram kako su njegovi postupci prijestupi te kako je defintivno negativna ličnost.

Exit mobile version