Četvrtak, 10 listopada, 2024
NaslovnicaMicrosoft objavio knjigu o primjeni tehnologije u obrazovanju
Array

Microsoft objavio knjigu o primjeni tehnologije u obrazovanju

… ako ne razumiju potiču li ti uređaji učenike na učenje ili ih jednostavno zabavljaju.

Microsoft je objavio Transforming Education – knjigu koju opisuje kao „intervenciju”.

  • Microsoft tvrdi da škole diljem svijeta ne obraćaju dovoljno pozornosti na planiranje za uporabu tehnologije ili na razumijevanje načina na koje tehnologija može pomoći.

Anthony SALCITO, potpredsjednik Microsoftove inicijative Worldwide Education, kaže da bi škole trebale učiti na pogreškama te u budućnosti pažljivije primjenjivati tehnologiju. „To nije mnogo drukčije od povijesnog prelaska s kočija koje su vukli konji na automobile”, rekao je Salcito.

  • „Jasno je kako je mnogo škola potpuno skrenulo s puta.”

Ova knjiga dolazi usred bitke računalnih divova koji svoje proizvode žele progurati u učionice diljem svijeta. Radi se o tržištu koje vrijedi nekoliko milijardi dolara. Microsoftu su se nedavno pridružili Google, Samsung, Tesla i mnoge druge tehnološke tvrtki na konferenciji EduTECH u Sidneyju u Australiji.

TEHNOLOGIJA U ŠKOLI I DALJE JE KONTROVERZNA TEMA. Vodeći finski edukator Pasi Sahlberg nedavno je rekao da pametni telefoni štete učenju. On je pozvao na zabranu mobitela u osnovnim školama te na poučavanje digitalnog samoograničavanja u srednjim školama.

Međutim, Salcito kaže da je sad prekasno za raspravu o tome bi li uređaji uopće trebali biti u školama.

„Pitanje koje se nameće nije 'treba li tehnologija biti u školama', već kako je najbolje iskoristiti sad kad je već tu.”

Knjiga se temelji na razgovorima s političarima i obrazovnim stručnjacima iz cijelog svijeta.

U njoj se učitelje savjetuje da se usredotoče na ono što žele da njihovi učenici uče i zatim odaberu vrstu tehnologije koja bi im mogla pomoći pri postizanju tog cilja.

Uz to, u knjizi se također navodi da bi upoznavanje djece s elektroničkim uređajima trebao biti posljednji korak u dugačkom procesu koji uključuje razvijanje strategije i upoznavanje učitelja s tehnologijom.

Učitelji bi trebali biti svjesni razlike između angažiranog učenja i zabave te prepoznati slučajeve kad loša primjena tehnologije narušava učenje, ometa učenike ili skreće pozornost na druge stvari, što dovodi do gubitka fokusa.

  • Da bi izbjegli ometanja, učitelji trebaju naučiti djecu kako se najbolje koristiti tehnologijom, a roditelji se trebaju pridržavati istog načela kod kuće.

Prema knjizi, uzrok problema ometanja u školama nedostatak je smjernica o tome kako bi uređaje trebalo koristiti.

Knjiga također kritizira školske politike koje dopuštaju učenicima da donose vlastite uređaje u školu, smatrajući da primjena takvih politika „može negativno utjecati na učenike zbog toga što one podržavaju višestruke vrste uređaja, a učitelji moraju poučavati u skladu s vrstom uređaja koji posjeduje najviše učenika.”

Najučinkovitiji izbor bili su slučajevi u kojima su škole učenicima osigurale kvalitetna prijenosna računala. Microsoft vjeruje da je najučinkovitiji uređaj onaj koji uključuje digitalnu olovku, zbog toga što mnogi edukatori vjeruju da su ishodi učenja bolji kad se nova tehnologija, poput prijenosnih računala i tableta, kombinira sa „starom”, poput pisanja.

„Uređaj je to koji nudi mogućnost uporabe olovke i tipkovnice, jer se pomoću njega može crtati i stvarati”, kaže Salcito.

U knjizi se također tvrdi da programska podrška na prijenosnim računalima omogućuje dublje učenje od onoga na mobitelima i tabletima.

„Aplikacije su dobre, ali nisu dovoljne”, rekao je Microsoftov direktor za strategije poučavanja i učenja.

Profesor Matt Bower, stručnjak za tehnologiju u obrazovanju na Sveučilištu Macquarie, rekao je da se Microsoftova knjiga također osvrće na najnovija istraživanja u području obrazovanja.

 „Jedna je od čestih pogrešaka mišljenje da će učenici postići bolji uspjeh opskrbimo li ih tehnologijom. To je kao da kažete da će ljudi učiti čim im ponudite papir i olovku. Sve se zapravo svodi na to kako postavljate i oblikujete zadatke za učenike te kako se učitelji služe ponuđenim alatima.”

Međutim, Bower se ne slaže s Microsoftovim stajalištem o pametnim telefonima i tabletima. „Mobitelima se možete vrlo uspješno koristiti na razne načine. Stvari nisu tako jednostavne i ne možete tek tako reći da su prijenosna računala bolja od mobitela.”

VEZANE OBJAVE

POPULARNE OBJAVE

NEDAVNI KOMENTARI