Petak, 26 travnja, 2024
NaslovnicaOBESSU: Srednjoškolci odbijaju iskrivljene PISA procjene!
Array

OBESSU: Srednjoškolci odbijaju iskrivljene PISA procjene!

U OBESSU vjeruju da PISA procjene predstavljaju iskrivljenu sliku u obrazovanju jer:

  • PISA testovi procjenjuju ispitanika s testovima lako mjerljivog ishoda učenja, odnosno matematike,pismenosti i znanosti,dakle, ovi testovi po svom sastavu mjere samo uski raspon kompetencija.Oni ne uzimaju u obzir važne aspekte obrazovanja kao što je napredak svakog učenika, učenikova pozadina, okruženje za učenje, motivacija i interes učenika.
  • Procjena učenika, posebno onih od 15 godina, ne može se obavljati na zadovoljavajući način kada se provodi isključivo "multiple choice" testovima (test s ponuđenim odgovorima,jedan ili više točnih). Samo kompetentan učitelj sposoban je uzeti u obzir sve čimbenike koji se podudaraju kako bi na taj način ocijenio učenika i prilagodio prikladnu metodologiju na samog učenika.
  • Različiti učenici imaju različite potrebe za učenjem i oni dobro uče koristeći različite metode. Vrlo uski format tih testova zadržava raznovrsnost i individualnost svakog učenika.
  • PISA testiranja stvaraju negativnu atmosferu natjecanja između učenika,nastavnika,škola i nacionalnih obrazovnih sustava. Srž koncepta kvalitativnog obrazovanja treba biti suradnja između njegovih sudionika.
  • PISA test potkopava načela autonomije i supsidijarnosti u obrazovanju pomicanjem kvalitete praćenja i strateških mjera za poboljšanje kvalitete na višu razinu: iz razredne na školsku razinu,iz školske na nacionalnu razinu i s nacionalne na međunarodnu razinu.
  • PISA testovi nejasni su u svojim namjerama: "Znanstveni dokazi" izvučeni iz njihovih rezultata nemaju nikakvu pouzdanu drugu stranu za usporedbu. Preporuke koje je formulirao OECD ne stavljaju za prioritet interese nastavnika, učenika i njihovih obitelji kao direktnih sudionika u procesu obrazovanja. Često se PISA rezultati pogrešno tumače i zlouporabljuju u političke svrhe, odnosno za postizanje ciljeva koji ne idu na ruku učenicima, već drugim institucijama i drugim interesnim skupinama.
  • PISA testovi utječu na kurikulume promovirajući "učenje za test" i to prouzrokuje prijelaz sa pristupa samom učeniku na pristup učenikovim rezultatima.
  • Istaknutost PISA testova širi ideju standardiziranog vrednovanja kao valjane metode ocjenjivanja u školama.

Uduga srednjškolaca, kao sudionik OBESSU-ove 8. konferencije i OBESSU sa svojim članicama, zahtIjeva promjene fokusa sa kvantitativnog vrednovanja na kvalitativno vrednovanje obrazovnog sustava.

 Pozivamo prije svega našu Vladu i Ministarstvo znanosti,obrazovanja i sporta da priznaju spomenute razlike između PISA testova i prave misije srednjoškolskog obrazovanja te se pozivaju da pokrenu inkluzivni i demokratski dijalog između svih dionika o PISA procjenama i kako pronaći bolje pokazatelje za procjenu stanja obrazovnog sustava i osigurati njegovu kvalitetu.

VEZANE OBJAVE

POPULARNE OBJAVE

NEDAVNI KOMENTARI