Iako je most na naslovnoj slici u Vijetnamu, oduzima dah i u Hrvatskoj. Zove se Dragon bridge i nalazi se u Da Nangu. Svi zaljubljenici u putovanja, ali i svi pozorni promatrači, znaju koliko mostovi mogu biti zanimljivi. No, koliko ih često primjećujemo? Većinom prođu nezamijećeno, a postoje svakakvih oblika i veličina. Izdvojit ćemo zagrebačke mostove, većinom zaboravljene ili nepoznate, a tako zanimljive i važne! Svi spajaju obale rijeke Save.
Iako su poneki prostori oko tih mostova prazni, na nekima se okupljaju mladi umjetnici, a neki su pak opjevani. Nažalost, postoje i oni koji su uništeni, jednim dijelom i zbog ljudskog nemara.
• Most Zaprešić (izgrađen 1980., projektant Josip Novak)
Prvo je izgrađen kao obilaznica, a danas se nalazi na administrativnoj granici Grada Zagreba i Zagrebačke županije.
• Podsusedski most (1982., projektant Vojislav Draganić)
Ne biste vjerovali, ali upravo preko starog mosta prometovao je legendarni Samoborček!
• Jankomirski most (1958., projektant Krunoslav Tonković, dograđen drugi kolnik 2006., projektant Mate Pezer)
Most ima po tri trake za svaki smjer, tramvajsku prugu po sredini i trake za pješake.
• Savski kolni most (1938., projektant Milivoj Frković)
Koliko ste ga samo puta prešetali? 😀
• Novi željeznički (zeleni) most (1939.)
Dugo je bio poznat i kao Hendrixov most jer je na njemu godinama stajao natpis “Hendrix”. Nedavnom adaptacijom mosta i bojanjem konstrukcije natpis “Hendrix” samo je na kratko nestao, a kako se oko toga podiglo puno medijske prašine, natpis je ubrzo i “vraćen”.
• Most slobode (1959., projektant Krunoslav Tonković)
Jeste li znali da su dijelovi ovog mosta izgrađeni i od bračkog kamena, tako da se svaki dio posebno klesao i crtao?
• Most mladosti (1974., projektant Vojislav Draganić)
Ovo je jedan od mostova s najvećim potencijalnom iskorištenja prostora ispod mosta. Naime, tu se održavaju različite kulturne manifestacije i izložbe.
• Željeznički most kod Mičevca (1968., projektant Ljubomir Jevtović)
Kao uzrok naginjanja mosta Građevinski fakultet u Zagrebu, koji je obavio hidrografsko snimanje korita Save, naveo je »emigriranje čestica tla« zbog čega je i korito oko stupova mosta za 11 metara niže u odnosu na normalnu razinu korita.