Četvrtak, 7 studenoga, 2024
NaslovnicaŠto sve skriva jedan most
Array

Što sve skriva jedan most

Iako je most na naslovnoj slici u Vijetnamu, oduzima dah i u Hrvatskoj. Zove se Dragon bridge i nalazi se u Da Nangu. Svi zaljubljenici u putovanja, ali i svi pozorni promatrači, znaju koliko mostovi mogu biti zanimljivi. No, koliko ih često primjećujemo? Većinom prođu nezamijećeno, a postoje svakakvih oblika i veličina. Izdvojit ćemo zagrebačke mostove, većinom zaboravljene ili nepoznate, a tako zanimljive i važne! Svi spajaju obale rijeke Save. 

Iako su poneki prostori oko tih mostova prazni, na nekima se okupljaju mladi umjetnici, a neki su pak opjevani. Nažalost, postoje i oni koji su uništeni, jednim dijelom i zbog ljudskog nemara.

 

•    Most Zaprešić (izgrađen 1980., projektant Josip Novak)

Prvo je izgrađen kao obilaznica, a danas se nalazi na administrativnoj granici Grada Zagreba i Zagrebačke županije.

 

 

•    Podsusedski most (1982., projektant Vojislav Draganić)

Ne biste vjerovali, ali upravo preko starog mosta prometovao je legendarni Samoborček! 

 

 

•    Jankomirski most (1958., projektant Krunoslav Tonković, dograđen drugi kolnik 2006., projektant Mate Pezer)

 Most je dug 330 metara i širok 12 metara. Stari Jankomirski most obnovljen je 2006. godine te je dobio novu ogradu i rasvjetu, a obnovio se i dio njegove čelične konstrukcije.

•    Jadranski most (1981., projektant Zvonimir Lončarić)

 Most ima po tri trake za svaki smjer, tramvajsku prugu po sredini i trake za pješake.

 

•    Savski kolni most (1938., projektant Milivoj Frković)

Koliko ste ga samo puta prešetali? 😀 

 

 

•    Novi željeznički (zeleni) most (1939.)

Dugo je bio poznat i kao Hendrixov most jer je na njemu godinama stajao natpis “Hendrix”. Nedavnom adaptacijom mosta i bojanjem konstrukcije natpis “Hendrix” samo je na kratko nestao, a kako se oko toga podiglo puno medijske prašine, natpis je ubrzo i “vraćen”.

''Na vrhu Hendrixovog mosta…'' Ma, tko ga ne bi volio?!

•    Most slobode (1959., projektant Krunoslav Tonković)

Jeste li znali da su dijelovi ovog mosta izgrađeni i od bračkog kamena, tako da se svaki dio posebno klesao i crtao?

 

 

•    Most mladosti (1974., projektant Vojislav Draganić)

Ovo je jedan od mostova s najvećim potencijalnom iskorištenja prostora ispod mosta. Naime, tu se održavaju različite kulturne manifestacije i izložbe.

 

•    Željeznički most kod Mičevca (1968., projektant Ljubomir Jevtović)

Kao uzrok naginjanja mosta Građevinski fakultet u Zagrebu, koji je obavio hidrografsko snimanje korita Save, naveo je »emigriranje čestica tla« zbog čega je i korito oko stupova mosta za 11 metara niže u odnosu na normalnu razinu korita. 

•    Domovinski most (2007., projektanti Rajka Veverka i Martina Balić)
 

 
Najnoviji most koji može konkurirati i nekim puno većim i poznatijim mostovima!

 

VEZANE OBJAVE

POPULARNE OBJAVE

NEDAVNI KOMENTARI