Petak, 29 ožujka, 2024
NaslovnicaIspitni katalog iz Biologije - državna matura 2016./2017.
Array

Ispitni katalog iz Biologije – državna matura 2016./2017.

Ispit iz Biologije traje ukupno 135 minuta bez stanke, a održat će se 9.lipnja.

Ispit sadržava 66 zadataka, a od toga je 50 zadataka zatvorenoga tipa koji donose 50 % mogućih bodova i 16 zadataka otvorenoga tipa koji donose također 50 % mogućih bodova. Moguće je ostvariti maksimalno 100 bodova, a od toga 50 točno riješenih zadataka 5 Termin pristupnik u tekstu kataloga ima opće značenje te se odnosi i na pristupnice i na pristupnike. 64 donosi po 1 bod, 4 zadatka po 2 boda, 6 zadataka po 3 boda i 6 zadataka po 4 boda.

Prema kognitivnim je razinama u ispitu zastupljeno 30 % zadataka kojima se provjerava reprodukcija nastavnih sadržaja, 60 % zadataka kojima se provjeravaju razumijevanje i primjena znanja i 10 % zadataka kojima se provjerava sposobnost rješavanja problema. Ukupan broj bodova u ispitu bit će raspodijeljen prema područjima druge razine.

Reproduktivno znanje temeljeno na pamćenju podataka ispituje 30 % zadataka. U reproduktivno znanje uključeno je i literarno razumijevanje, odnosno reprodukcija zaključaka te objašnjenja izvedena tijekom poučavanja ili pročitana u literarnim izvorima. To znači da će učenik moći, zahvaljujući pamćenju i jezičnim kompetencijama, prepričati neki sadržaj, a da pritom nužno ne dostigne razinu razumijevanja.

Razumijevanje i primjena znanja osnova su trajnoga znanja i zbog toga 60 % zadataka u ispitu provjerava upravo razumijevanje i primjenu znanja. Tek kada se stečena znanja primijene, mogu se i razumjeti. Razumijevanje uključuje proces generalizacije i apstraktnoga mišljenja pri čemu se sažimaju značajke pojedinačnih primjera da bi se došlo do suštine. Primjena znanja zahtijeva da se osnova koju predstavlja literarno razumijevanje poveže s ostalim postojećim znanjem stvaranjem poveznica te tako umreženo znanje postaje trajno znanje.

Rješavanje problema uključuje angažiranje svih znanja i kompetencija učenika, a u ispitu se provjerava s 10 % zadataka. Ono uključuje poznavanje temeljnih činjenica, procesa i zakonitosti koje učenik treba prepoznati i interpretirati na zadanome primjeru. Prilikom rješavanja zadataka od učenika se očekuje povezivanje zadanih uvjeta s poznatim činjenicama i usvojenim znanjima uz neophodno integriranje znanja i primjenu kritičkoga razmišljanja.

Prilikom rješavanja zadataka koji provjeravaju više razine učenja (primjenu znanja uz razumijevanje i rješavanje problema) učenici trebaju, ovisno o zahtjevnosti zadatka, prepoznati biološke pojave i procese i dosjetiti se potrebnih činjenica i načela koje zatim treba međusobno povezati

 

Katalog pogledajte ovdje. 

VEZANE OBJAVE

POPULARNE OBJAVE

NEDAVNI KOMENTARI