Kako se nositi sa nepravednim ocjenjivanjem?

    Svi smo se mi tijekom našeg obrazovanja susreli s brojnim poteškoćama.
    Ponekad uzrok tih poteškoća leži u nama (neučenjem smo “zaradili” lošu ocjenu, nismo
    napravili domaću zadaću,…), no što kada taj uzrok nismo mi i kada se radi o nepravdi?

    Što napraviti kada nas profesor nepravedno ocijeni? Kako reagirati? Kome se obratiti?
    Kada smo suočeni s nepravdom, vrlo često burno i nepromišljeno reagiramo,
    no najbolje je ostati “hladne glave”. Burno i nepromišljeno reagiranje vrlo često dovodi do
    još većih problema. Ako se radi o profesorovoj pogreški (npr. krivo ispravljen ispit),
    najbolje bi bilo direktno se obratiti profesoru. I profesori su samo ljudi kojima se mogu
    potkrasti greške. No vrlo se često događa da profesor ne priznaje da je u krivu, ima “pik”
    na nekog učenika te ga konstantno nepravedno ocjenjuje. Tada je najbolje pokušati
    razgovarati s profesorom te mu ukazati na moguće probleme. Ako profesor ne priznaje
    da je u krivu te negira mogućnost ikakve nepravde, tada je vrijeme da se obratite
    razredniku.

    Razrednik je osoba koja bi trebala zastupati svoje učenike te im pomoći ukoliko
    imaju kakvih problema. Probajte razgovarati te objasniti problem razredniku kako bi on
    dobio uvid u situaciju te mogao porazgovarati s profesorom koji vam “stvara probleme”.

    Ako je i razrednik nemoćan, tada je vrijeme da se obratite pedagogu ili ravnatelju.
    Sve to zvuči super u teoriji, no u praksi je stvar poprilično drugačija. Učenici
    često nisu upućeni u svoja prava te trpe nepravdu jer se ne žele zamjeriti profesoru.
    Učenici se osjećaju bespomoćnima. No trpljenjem i prešućivanjem se ne postiže mnogo
    toga. Odgađanje rješavanja problema samo povećava taj isti problem. Taj isti profesor
    možda u drugom razredu ima “pik” na nekog drugog učenika te mu zadaje iste probleme.

    Zato treba skupiti hrabrosti i krenuti u rješavanje problema.