Utorak, 23 travnja, 2024
NaslovnicaMladi iz različitih društvenih slojeva internet koriste u drugačije svrhe
Array

Mladi iz različitih društvenih slojeva internet koriste u drugačije svrhe

U mnogim zemljama, mladi iz bogatih i siromašnih sredina provode otprilike istu količinu vremena na internetu. No, to je koliko oni koriste internet, a ne u koje svrhe, a to je u ovom istraživanju bilo važno.

To je prema novom istraživanju OECD-a, koji je utvrdio da su bogatiji tinejdžeri  više koristili internet u potrazi za informacijama ili za čitanje vijesti, a ne za razgovaranje ili igranje video igrica.

Izvješće se temelji na podatcima iz više od 40 zemalja.  Zaključak je da čak i kada su svi tinejdžeri, iz bogatijih i siromašnijih sredina, imali jednak pristup internetu, postojao je "digitalni jaz'' u tome  kako oni koriste tehnologiju.

U 2012. godini,  studenti  iz nepovoljnijih situacija proveli su najmanje onoliko vremena online koliko  i njihovi vršnjaci koji dolaze iz povoljnijih socioekonomskih uvjeta, u prosjeku u svim zemljama OECD-a.  A u 21 od ukupno 42 zemalja, oni su proveli više vremena na internetu.

U pet skandinavskih zemalja, kao i u Hong Kongu, Nizozemskoj i Švicarskoj, više od 98% mladih iz u nepovoljnijih položaja  ima pristup internetu kod kuće.

S druge strane, u nekim loše i srednje razvijenim zemaljama, tinejdžeri iz najnepovoljnijih situacija mogli su koristiti internet samo u školi, ako i ondje. To se odnosi na 50% studenata u Turskoj, 45% u Meksiku, 40% u Jordanu i 38% u Čileu.

No, u svim zemljama, ono što učenici rade s računalima, od korištenja mail-a do čitanja vijesti, izravno je povezano s njihovim socioekonomskim statusom.

"Jednak pristup ne podrazumijeva jednake mogućnosti", navodi se u izvješću, koje ističe  da, iako svatko može koristiti internet kako bi saznao nešto o svijetu, poboljšao svoje vještine ili se prijavio za dobro plaćen posao,  studenti iz nepovoljnijih položaja manje su osviješteni o mogućnostima koje internet zaista nudi.

"Oni ne mogu imati znanja i vještine potrebne za korištenje mrežnih mogućnosti u pravim prilikama", navodi se u izvješću.

Postoji globalna podjela u korištenju pametnih mobitela, ali te zemlje brzo zatvaraju taj jaz.

Podatci za istraživanje prikupljeni su u sklopu programa OECD-a za International Student Assessment (PISA), proučavajući rezultate koje su 15-godišnjaci postigli iz područja matematike, čitanja i znanosti.

PISA rezultati pokazuju da su društveno-ekonomske (ne)prilike povezane s akademskim uspjesima.

Rješenje ovog problema i smanjenje razlike jest informiranje i poticanje na razvoj informatičke i medijske pismenosti.

"Osigurati da svako dijete stječe osnovnu razinu stručnosti u čitanju učinit će više za stvaranje jednakih mogućnosti u digitalnom svijetu ,nego što će širenje ili subvencioniranje pristupa high-tech uređajima i uslugama''.

VEZANE OBJAVE

POPULARNE OBJAVE

NEDAVNI KOMENTARI