Četvrtak, 10 listopada, 2024
NaslovnicaSanja Radić: Napravili smo vrlo fleksibilan sustav učenja na daljinu i za...
Array

Sanja Radić: Napravili smo vrlo fleksibilan sustav učenja na daljinu i za druge institucije iz sektora obrazovanja

Dva edukacijska programa za web programera i voditelja ICT projekata u sklopu projekta Moja ICT karijera samo što nisu započela. Projekt je nastao u suradnji Pučkog otvorenog učilišta Obris i tvrtke Gauss d.o.o., a prijave polaznika još uvijek traju, do 10. rujna.

Važna značajka ove edukacije sustav je učenja na daljinu koje je, kao jedan od oblika obrazovanja, sve više prisutno. Uz računalo i internet možete učiti u bilo koje vrijeme i s bilo kojeg mjesta, a istovremeno biti u interakciji sa svojim predavačem.

Sustav učenja na daljinu polaznicima projekta služit će kao nadopuna redovnoj nastavi i kao alat putem kojega će obavljati praktičan rad kod kuće. Cilj natječaja, pomoću kojeg je financiran projekt Moja ICT karijera, kreiranje je tržišno traženih obrazovnih programa te jačanje kapaciteta ustanova za obrazovanje odraslih, tako da je uvođenje sustava za učenje na daljinu strateški važan korak za POU Obris jer  svoje iskustvo u obrazovnom sektoru po prvi puta usmjerava na novije, traženije informatičke programe naobrazbe. Suradnja s tvrtkom Gauss d.o.o. Obrisu pruža uvid u potrebe tržišta rada informatičkog sektora, ali i u poglede korištenja tehnoloških rješenja za unaprijeđivanje izvođenja nastave kakav je i sustav učenja na daljinu, o čemu nam je više rekla stručna koordinatorica projekta, Sanja Radić iz tvrtke Gauss d.o.o.

 

 Po čemu se vaš sustav razlikuje od sličnih alata za učenje na daljinu koji već postoje na tržištu?

Sustav učenja na daljinu koji razvijamo za ustanovu Obris napravljen je kao skalabilno rješenje koje Obris može prilagođavati svojim potrebama i rastu svog poslovanja. Sustav je napravljen prema potrebama ustanova za obrazovanje, ali je vrlo fleksibilan i prema drugim institucijama koje posluju u sektoru obrazovanja. Rješenje je prvenstveno jednostavno i intuitivno, uz privlačan dizajn i mogućnost dodavanja dodatnih modula prema potrebama.

 

Stabilan sustav

 

 Koliko ste dugo radili na projektu razvoja sustava? Koliko je ljudi sudjelovalo?

Razvoj sustava trajao je pet mjeseci, uz angažman različitih profila zaposlenika Gaussa (projekt menadžer, dizajner, programeri, tester). Ukupno 8 osoba  sudjelovalo je u projektu razvoja.

 

 Jesu li završena sva testiranja? Koliko je sustav stabilan, siguran?

 Sustav je u fazi završnog testiranja, obavljamo završne provjere prije postavljanja materijala za učenje koje smo također pripremili za polaznike. Sustav je stabilan i siguran za upotrebu.

 

Što vas je motiviralo da se upuštate u razvoj takvog alata?

Usmjeravanje nastave prema učenju na daljinu logičan je slijed u svakom novijem programu obrazovanja, a pogotovo onima koji za ciljanu skupinu imaju mlađu populaciju.Uspješnost u praktičnom radu i vježbama, uz sistematizirano praćenje napretka polaznika važan je faktor uspješnosti provedbe obaju programa u projektu.

 

Prilagođen korisnicima

 

Postoje li kakvi formalni preduvjeti za korištenje sustava, za uključivanje u rad?

Sustav smo maksimalno pojednostavili i prilagodili korisnicima, stoga je jedini preduvjet korištenja računalo s internetom ili neka druga vrsta pametnog uređaja s pristupnom internetu.

 

 U kojim vrstama edukacije vidite najkonkretniju primjenu novog sustava?

Sustav je fleksibilan prema svim vrstama edukacije, a možda najprimjereniji nastavi gdje je izuzetno važan angažman polaznika uz mentorstvo profesora.

 

Budućnost e-learninga

 

Gdje vidite svoj sustav učenja na daljinu za pet godina?

 Teško je prognozirati što će biti za pet godina, obzirom da tehnologija strelovito brzo napreduje. U svakom slučaju sustav podržava daljnji razvoj i prilagodbu novim potrebama, stoga je njegova funkcija i za pet godina onakva kakvu tada bude iziskivalo učenje na daljinu.

 

Postoje li dobna ograničenja za korištenje sustava? Naime, u evidencijama nezaposlenih dosta je osoba srednje generacije, mogu li i oni biti korisni u zanimanjima za koja se primarno koristi sustav učenja na daljinu?

Korištenje sustava nije složeno, tako da i srednje generacije mogu biti aktivni i samostalni korisnici. Pogotovo jer su danas računalno pismene generacije od vrtićaraca pa sve do umirovljenika. Nema nikakvih prepreka za korištenje sustava prema dobi, računalna pismenost i korištenje interneta jedino je potrebno predznanje.

 

Kakva je budućnost učenja na daljinu?

Pružati polaznicima mogućnost nastave na daljinu već je duže vremena cilj ustanove Obris, jer budućnost obrazovanja sve manje naglaska daje fizičkoj prisutnosti u učionici uz predavača, a sve više pristupu vlastite organizacije vremena i tempa učenja. Dolazak na lokacije predavanja, izdvajanje vremena u fiksnom terminu nekoliko puta u tjednu postaje sve veća prepreka odluci o dodatnom obrazovanju. Učenje uz računala, pametne uređaje, na različitim lokacijama i u vlastitom tempu bolje odgovara potrebama današnjeg užurbanog životnog stila što svakako možemo nazvati budućnošću stjecanja znanja.

 

 

 

VEZANE OBJAVE

POPULARNE OBJAVE

NEDAVNI KOMENTARI