Početak naših života svodi se na učenje i odlazak u škole u kojima saznajemo više o nastavnim predmetima, ali i o općoj kulturi. Sve temelje za kasnija razdoblja spoznajemo pod okriljem profesora koji su u nađih prvih dvadesetak godina vjerni suputnici. Teško za povjerovati, no i oni su samo ljudi, i oni su isto bili na našem mjestu. Neki nas doduše, više razumiju, a neki manje.
Otkad ste se htjeli zaposliti u školstvu?
- Oduvijek sam znala da ću biti profesorica. Odabir matematike, kao predmeta koji ću ubuduće predavati, spontano se dogodio u srednjoj školi (kao najdraži predmet nije bilo druge opcije). Nikada se nisam vidjela ni u čemu drugome. Da me život odveo u drugom smjeru, vjerojatno bih se zaposlila kao programer, ali sumnjam da bi to dugo trajalo. Ne bih mogla biti statična i svakodnevno sjediti za računalom, meni treba akcije!
Biste li ste se vratili u školske klupe da Vam je moguć odabir?
- Znam da rad s djecom nije lagan i iz djetetovih i profesorovih očiju, no kad ti radiš ono što voliš i još pritom zarađuješ za život ništa ti ne nedostaje! Nikako se ne bi vratila, niti na faks niti u srednju. Zapravo nikad nisam niti otišla iz školskih klupa.
Kako je to zapravo stati s druge strane katedre?
- Od malena sam znala da ću završiti ovdje. Prema tomu sam se kretala cijelo vrijeme. Ja sam bila pripremljena, ali za dosta ljudi to zna biti zastrašujuć put koji nerijetko neslavno završi. Meni je trenutačna radna pozicija uživanje. Nije problem ako to voliš i želiš raditi! Predavanje zna biti jedino malo neugodno kada predaješ dečku od svoje frendice iz srednje.
S obzirom na to da ste nedavno bili u našoj poziciji, mislite li da Vam to otežava ili olakšava pri radu?
- Prilično olakšava. Sad imam četvrte razrede – oni su samo par godina mlađi od mene. Kako ja smatram da je komunikacija s učenicima najbitnija za lakše prenošenje znanja, rad je s njima znatno jednostavniji. Mislim da je i učenicima puno draže kad im je svojevrstan autoritet poput profesora bliži po godinama i kada ih razumije. Ja sam nedavno bila student i učenik, više sam trikova o njima naučila na svojoj koži nego promatrajući svoje predavače. Točno znam kada prepisuju i kakve sve trikove koje koriste. Učenicima je teško pojmiti da sam ja sve to radila do prije godinu dana! No, makar se povezala sa njima, uvijek gledam na pravednost. Tu i tamo zažmirim na jedno oko – ovisi koliko sam težak test složila.
Kao završno pitanje; što biste poručili budućim profesorima?
- Volite to što radite i ništa više. Ljubav prema svemu čime se bavite po meni je daleko najvažnija. Puno kolega koji su bili samnom na godini, završili su na njemu neplanirano, nisu znali gdje drugdje. Nisu imali nikakve preferencije, ali to vas kad-tad sustigne – ta nedovoljna zainteresiranost. Kad su na kraju te kolege došle na praksu i u konačnici shvatili da to nije za njih, zapravo su bacili sve te godine uzalud. Shvatili su da su se bezrazložno mučili sa raznim stvarima kako bi zaključili da se planiraju baviti krivim poslom. Zato volite to što radite!