Četvrtak, 13 lipnja, 2024
NaslovnicaUkidanje B razine mature - da ili ne
Array

Ukidanje B razine mature – da ili ne

Zašto dvije razine?

A i B, viša i osnovna ili ono najgore viša i niža razina su uveden kako bi se smanjio pritisak javnosti na ministarstvo i tada aktualnog ministra koji su, po mojem osobnom mišljenju, loše komunicirali s javnošću te prve godine. Stoga uvedena je razina koja je za gimnazijalce odnosno A razina i razina koja je za strukovnjake odnosno B razina. Ovo je bila kardinalna greška, nikada se nitko nije pozabavio temom što će fakulteti onda tražiti, koje razine, ako znate da svima morate osigurati pravo na obrazovanje i pravo jednakosti. Onda svi polaznici DM-a moraju imati mogućnost polaganje razine po njihovom odabiru, a fakulteti imaju pravo propisivanja kriterija za upis, odnosno zadržavaju svoju autonomiju. Tu je nastao problem "loših generacija", nema loših generacija, samo krivih kriterija traženja pravih, budućih, studenata.

Univerzalna razina.

Ako želimo riješiti problem kriterija pri upisa fakultet,problem pojedinih prijemnih ispita moramo ukinuti razine, moramo uvesti univerzalnu razinu koja će biti napravljena po gimnazijskom programu, jer su samo gimnazijalci obavezani njoj pristupiti, a za sve strukovnjake osigurati kvalitetne pripreme ukoliko na početku godine ili prije izraze želju za polaganjem ispita DM. Ušteda samoga printanja i rintanja prije mature bi bila oko 3.2 milijuna kuna. Dodatne pripreme se mogu odrađivati u gimnazijama koje to same odluče organizirati, tu bi profesorima trebalo osigurati naknadu za održavanje priprema, ili kod privatnika za koje bi MZOS, AZOO i NCVVO propislai naknadu. Naknadu bi trebalo propisati na način da ne bude veća od prosječne satnice profesora, a da bude unutar okvira uštede.

Dakako, ovo je tek preliminarni stav, oko ove teme se budući ministri obrazovanja trebaju posavjetovati s stručnjacima s kojima bi razradili kvalitetan model slaganja pitanja za "univerzalnu razinu" koja bi morala biti jednako teška koliko i jednostavna. S takvom razinom ne bi više bilo rasprave koliko je A razina teža od B razine, je li to zaista u omjeru 1:1.65 i sl. Ono s čime treba započeti ovu priču, a i završiti je kontinuirana komunikacija s učenicima i kvalitetna prezentacija budućih namjera. MZOS mora govoriti, ali i slušati.

VEZANE OBJAVE

POPULARNE OBJAVE

NEDAVNI KOMENTARI