PROBLEM: Mi poučavamo djecu da ne razgovaraju sa strancima, umjesto da ih učimo kako prepoznati onih nekoliko loših stranaca od većine dobrih. Stoga djeca ne znaju kako pristupiti strancima – s poštovanjem i uz očni kontakt – i zatražiti od njih pomoć, vodstvo i savjet koji će im biti potreban u svijetu.
Osamnaestogodišnjak se mora znati snaći na mjestima poput:
studentskog kampusa, grada u kojem studira ili grada u kojem radi.
PROBLEM: Mi vozimo ili pratimo svoju djecu svugdje, čak i kad ih autobus, bicikl ili njihove vlastite noge mogu dovesti tamo, stoga se djeca ne znaju snaći u javnom prijevozu, ne znaju kako naliti gorivo u automobil ili kako riješiti i organizirati problem prijevoza.
Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban nositi se sa svojim zadacima, poslovnim opterećenjima i rokovima.
PROBLEM: Mi podsjećamo djecu na njihove rokove za domaću zadaću i kada je moraju napraviti – ponekad im i pomažemo, ponekad ju pišemo umjesto njih, stoga djeca ne znaju kako i kojim redom ispuniti svoje obaveze, kako se nositi s radnim opterećenjem ili poštivati rokove, bez našeg podsjećanja na njih.
Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban pridonijeti vođenju kućanstva.
PROBLEM: Mi od svoje djece obično ne tražimo da nam pomažu u kući zato što u njihovom danu obično ostaje malo vremena za bilo što osim učenja ili nenastavnih aktivnosti. Stoga djeca ne znaju kako se brinuti o vlastitim potrebama, kako poštovati tuđe ili napraviti svoj dio za dobrobit cjeline.
Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban nositi se s međuljudskim problemima.
PROBLEM: Kad je riječ o djeci, mi obično uskačemo da bismo riješili nesporazume i ublažili njihovu povrijeđenost pa djeca ne znaju kako se nositi i kako rješavati konflikte bez naše intervencije.
Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban nositi se s uspjesima i neuspjesima.
Kolegiji, predmeti, testovi i zadaci, konkurencija, zahtjevni učitelji, šefovi i drugi.
PROBLEM: Kada njima postane preteško, mi obično uskačemo i završavamo zadatak umjesto njih, produljujemo rok i razgovaramo s odraslima. Stoga djeca ne znaju da u normalnom životu stvari neće uvijek ići onako kako bi ona to željela, a oni će biti dobro unatoč tome.
Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban zarađivati i upravljati novcem.
PROBLEM: Djeca nemaju honorarne poslove, ona novac dobivaju od nas i zato ne razviju osjećaj odgovornosti za završavanje zadataka, ne osjećaju odgovornost prema šefu koji ih ne voli, a ne znaju ni upravljati novcem.
Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban riskirati.
PROBLEM: Kao roditelji mi obično pripremamo sve za svoju djecu i spašavamo ih od svih problema i prepreka pa djeca ne razumiju da uspjeh dolazi samo nakon pokušaja, neuspjeha i ponovnog pokušaja. Moraju razviti otpornost koja dolazi iz suočavanja sa situacijom kada stvari pođu po zlu.
ZAPAMTITE: Naša djeca moraju biti sposobna napraviti sve ovo bez priskakanja roditelja u pomoć. Ako zovu nas da bi nas pitala što da rade, nemaju vještine koje su im potrebne za život.