Novogodišnje odluke – ideje + kako ostati ustrajan u svojim odlukama

Photo by Mika Baumeister on Unsplash

Donošenje odluke o promjeni svojih navika uvijek je jedna od aktualnih tema na početku nove godine. Ispraćajući staru godinu, mnogi razmišljaju što su mogli bolje napraviti ili što im je ostalo neostvareno u toj godini.  Stvaraju čvrste odluke o promjeni dosadašnjeg načina života, promjeni stava prema okolini i sebi. U svojim mislima si obećaju: „Od nove godine ću drugačije. Nova godina će biti bolja. Neću više ovako“. No, nakon što euforija novogodišnje noći prođe, za veliku većinu ljudi želja za promjenom oslabi ili čak u potpunosti iščezne.

Mnogi svake Nove godine donose iste novogodišnje odluke svjesni da te odluke nisu uspjeli ostvariti u protekloj godini. Tim osobama nedostaje ustrajnost u odlukama. Također je bitno paziti da odluke budu ostvarive. Ne možemo očekivati od sebe da u kratkom periodu ostvarimo neki veliki cilj. Mali koraci vode nas do velikih ciljeva. Novogodišnje odluka ne smije ostati samo na riječima, već ju moramo provesti i pretvoriti u konkretnu djelatnost.

Kako ostati ustrajan u provođenju novogodišnje odluke?

1.Odaberite svoj konačni cilj koji želite ostvariti tijekom ove godine

2.Razmislite što vam je potrebno da to ostvarite

3.Pronađite barem jednu radnju koju možete provoditi svaki dan, krenite malim i održivim koracima.

4.Pronađite podršku (prijatelj/član obitelji)

5.Svaki mjesec napravite osvrt na svoj dosadašnji napredak i onda u skladu sa željama napravite nove promjene.

Najčešće novogodišnje odluke i kako ih provesti:

Cilj: Zdraviji život
Koraci: smanjite unos prerađene hrane, jedite što više svježeg voća i povrća, kuhajte kod kuće, šećite svaki dan, boravite u prirodi, spavajte najmanje 7 sati dnevno, pijte dovoljno vode, izbjegavajte stres

Cilj: Gubitak kilograma
Koraci: napravite plan treninga (s vremenom povećavajte tempo i težinu treninga) ili počnite trenirati neki sport, jedite hranu bogatu vitaminima, vlaknima i mineralima, postupno izbacujte određenu nezdravu hranu, pazite na unos kalorija

Cilj: Štednja novca
Koraci: svaki dan ubacite nekoliko kovanica u kasicu, ponekad preskočite piće u gradu, nosite svoje obroke u školu/na izlete, kuhajte kod kuće, napravite popis prije odlaska u kupovinu

Cilj: Manje kasniti
Koraci: uključite alarm, planirajte doći ranije, izmjerite koliko Vam treba vremena za tuširanje, oblačenje, šminkanje i slično, napravite plan i probajte krenuti na vrijeme

Evo još neki super ciljevi: smanjiti unos kofeina i alkohola, prestati pušiti, čitati više knjiga, gledati više filmova, provoditi manje vremena na mobitelu.

Nije bitno vrijeme donošenja odluke. Bitna je ustrajnost.
Nije bitno je li neka odluka novogodišnja ili je nastala u ponedjeljak ili petak. Bitno je da se želimo mijenjati. Promjena ne dolazi odmah. Bitno je biti uporan i ne odustati onda kada je najteže.

I kao što je američki autor John C. Maxwell rekao „Nikada nećete promijeniti svoj život dok ne promijenite nešto što radite svakodnevno. Tajna vašeg uspjeha nalazi se u vašoj svakodnevnoj rutini.“