Ponedjeljak, 15 travnja, 2024
NaslovnicaJesu li tableti dobar alat za učenje?
Array

Jesu li tableti dobar alat za učenje?

…oni su prijenosni, izdavači ih mogu lako ažurirati, studenti mogu dobiti trenutačnu povratnu informaciju, a tekst može biti dopunjen video ili audio materijalom – zamislite da, ne samo da čitate o bitki za Britaniju, nego uz to i gledate filmski žurnal.

Daniel T. WILLINGHAM, profesor psihologije na Sveučilištu u Virginiji i autor knjigeODGOJ DJECE KOJA ČITAJU: ŠTO RODITELJI I NASTAVNICI MOGU UČINITI, odgovara dalje:

Nažalost, oni imaju i mane. Ponekad tehnologija zakaže ostavljajući nastavnika da se snalazi za alternativne metode.

Neki učenici nemaju pristup tabletu izvan škole, siromašniji učenici nemaju internet kod kuće, a najveći problem je to što istraživanja pokazuju da učenici razumiju manje i potrebno im je više vremena kad uče iz elektroničkih udžbenika u odnosu na tiskana izdanja.

Razlika u razumijevanju i vremenu potrebnom za čitanje velika je, ali je prilično dosljedna, što je vjerojatno razlog zbog kojeg učenici kažu da ne vole elektroničke udžbenike. Čak i oni koji su iskusni u korištenju digitalnih tehnologija kažu da radije biraju papir.

Što se događa? Za početak, "cool" značajke elektroničkih udžbenika – ako nisu pažljivo implementirane – ne garantiraju bolji uvid u sadržaj.

Na primjer, edukativni video koji odvraća od teksta umjesto da ga dopunjuje zapravo će štetiti razumijevanju.

Također, važni su izgled i doživljaj e-knjige.

Unatoč rastućim prednostima tehnologije, korisnici još osjećaju veći zamor očiju kad čitaju s ekrana.

Također, znamo da čitatelji razumiju bolje i više kad okreću stranice, a razumijevanje opada kad "skrolaju", možda zato što tekst koji teče ometa vizualnu pozornost i češće se gubi fokus.

Mnoge tvrtke rade na tome da svoje elektroničke stranice učine što sličnijima papiru, iako još nisu sigurne koje su to značajke dizajna kritične za poboljšanje iskustva čitatelja.

Teoretski, ako se glavni problem zasniva na dizajnu, tada bi on trebao utjecati na naše razumijevanje svega što vidimo na ekranu.

Istraživanja, međutim, pokazuju da je utjecaj na razumijevanje e-čitatelja manji kad čitamo iz zadovoljstva.

Nije teško razumjeti zašto je razlika manje primjetna kad je u pitanju rekreativno čitanje. Većina ljudi čita lako štivo za razonodu, stoga je manji šum u razumijevanju nevažan (iako je vjerojatno da biste lakše slijedili novi triler Johna Grishama na papiru).

Tableti, međutim, nude izazovniji materijal, na kojem učenici znaju da će biti testirano njihovo znanje. Kao rezultat, oni su oprezni u provjeri svoga razumijevanja onoga što čitaju.

Softverske i hardverske tvrtke nastoje prevladati te poteškoće u učenju, a do tada savjet e-čitateljima u školama glasi: POSTUPATI S OPREZOM.

VEZANE OBJAVE

POPULARNE OBJAVE

NEDAVNI KOMENTARI